Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darko255
Rozgadany

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:58, 27 Lis 2009 Temat postu: Jawka tuning |
|
|
Jeśli chodzi o tuning czy też odblokowanie wystarczy szlifnąć krućca jest to jedna z najprostrzych metod żeby nasze jawki miały wiekszą moc
poniżej przedstawiam zdjecie odblokowanego i zablokowanego krućca w jawce
jak widzimy po lewej stronie mamy zablokowany kruciec a po prawej odblokowany.
Teraz zadajmy sobie pytanie dlaczego były blokowane otóż jak wiecie w polsce motorowery nie mogą przekraczać 45 km/h i czesi musieli je blokować .
Taki kruciec można zakupic w sklepie lub samemu zeszlifować tylko przy szlifowaniu prosze uwazac na kanty i jeżeli chcemy żeby zeby nasz motorek jeszcze szybciej dostawał paliwo musimy go wypolerować . To tyle co do krućca.
Jak odblokujemy kruciec musimy zaopatrzyć sie też w lepsze dysze żeby nasz motorek jeszcze szybciej jechał. Czesi zakładali do jawek dysze
główne o numerze 65 . A jeżeli chcemy go ulepszyć wystarczy że założymy 68 a jeżeli mamy cylinder 60cc można dac dysze 70.
Teraz pewnie sie zastanawiacie co oznaczają te numery otóż jeżeli mamy dysze 68 to oznacza to że w ciągu jednej minuty przepłynie przez nią 68ml mieszanki. To tyle co do dysz.
Jezeli zrobimy te wszystkie operacje możemy sie tez zaopatrzyć w lepszy tłumik są takie na allegro tylko dużo kosztują 110zł ja np. przewierciłem dławik i ma lepszego kopa (dławik to jest to w środku w tłumiku) . Należy też przy tej operacji skrócić kolanko o jakies 10cm. znacznie szybciej bedzie oddawał spaliny co polepszy siłe i moc naszego motorka. Niestety jest jeden minus co do tych operacji co podałem powyżej apropo nasz motorek bedzie spalał wiecej mieszanki ( 0,5 l wiecej) Ale opłaca sie .
Najlepiej te operacje robić po kapitalnym remoncie silnika.
To tyle na ten temat dziekuje za przeczytanie.
Prawa autorskie zastrzeżone,wszelkie kopiowanie zabronione!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darko255 dnia Nie 19:20, 29 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kudi
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:00, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No niezły tuning dobrze że to napisałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal_b17
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:41, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jakie 1,5 litra chłopie ? Mi jawka po odblokowaniu pali wiecej może o 100 ml a może nawet nie...klucz to odpowiednia regulacja .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafik225
Początkujący

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czestków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:35, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
może mu się pomyliło i napisał 1,5 zamiast 0,5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafik225 dnia Sob 13:23, 28 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Darko255
Rozgadany

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:14, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
sory pomyłka 0.5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
buniek92
Żóltodziób

Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jamielnik/Lidzbark Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:08, 03 Lut 2010 Temat postu: Re: Jawka tuning |
|
|
Darko255 napisał: | Prawa autorskie zastrzeżone,wszelkie kopiowanie zabronione! |
Ty sobie jaja robisz? Dobrze, że poinformowałeś o pochodzeniu zdjęcia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Darko255
Rozgadany

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:23, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
zdjecie znalazłem na necie a jak coś ci nie pasuje to daj mi swój adres to do ciebie przyjade i załatwimy sprawe . a ciekawe czy ty bys lepiej napisał , co zapisałes sie na forum zeby krytykowac ludzi czy zeby pomagać co.
Spokojnie spokojnie! / kudi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal_b17
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:54, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Podstawą tuningu w jawce powinno być przede wszystkim wymiana gaźnik panowie Jak wszyscy wiemy Jikov nie grzeszy ani oszczędnością ani mocą. Lepszym wyjście może być gaźnik od np. [link widoczny dla zalogowanych] (nie zwracajcie uwagi na te napisy ) albo jakiegoś motoroweru nowej generacji np Yamaha DT 50 z takim gaźnikiem i przy dobrej regulacji będzie czuć różnice i w spalaniu i mocy , niestety każdy gaźnik inny niż oryginalny Jikov będzie wymagał nowego króćca który będziemy musieli sami sobie wykonać . Wtedy kiedy już mamy odpowiedni gaźnik możemy iść dalej w tuningu czyli możemy wyliczyć sobie wydech. Odpowiednio wyliczony wydech w dwusuwie daje naprawdę potężną dawkę mocy ale musi spełniać on jeden warunek: mianowicie musi być idealnie wyliczony Bo inaczej z przyrostu mocy nici.
Odpowiednio wyliczony wydech musi posiadać tzw. [link widoczny dla zalogowanych] czyli komorę rozprężną (tutaj na przykładzie ktm'a)
w której spaliny odpowiednio "pracują" dając efekt doładowania co w dwusuwie nazywamy rezonansem.
Następnym krokiem do przodu może być np. wypełnienie czyli tzw. [link widoczny dla zalogowanych] w skrzyni korbowej. Podkowa zmniejsza znacząco pojemność tzw "szkodliwą" skrzyni korbowej co w znaczącym stopniu odbija sie na mocy w pozytywnym sensie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Darko255
Rozgadany

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:06, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niezle michal , dobrze napisane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal_b17
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:13, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kiedyś...może na lato pobawię sie z moją jaweczką....może membranka ....może wydech...na pewno będę przerabiał kanały i pobawie sie ze stopniem kompresji...no zobaczymy...na razie to sa dalekie plany.... ale bardzo mnie to kusi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kudi
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:39, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolega wsadził do Ogara gaźnik sima oraz dyfuzor nieźle brzmi i ma niezłe przyśpieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michal_b17
Administrator

Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:58, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Można i tak ale sam gaźnik i byle jaki dyfuzor gówno da za przeproszeniem. Jak już robić to na poważnie. Gaźnik jakiś lepszy i owszem pomaga ale dyfuzor koniecznie musi być wyliczony bo może tylko pogorszyć osiągi Ja postaram się do swojego przyszłego projektu "jawa tuning" o jakis liczony wydech ale po prostu nie wiem czy podołam....tak samo jest z membraną....wszystko okaże sie w trakcie. Może pokuszę sie jeszcze o podkowę. Na razie nie mówię nic na 100% bo nawet nie wiem czy dojdzie cokolwiek do skutku > na razie to są luźne i odległe plany bo na razie priorytet to ETZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rafix149
Znawca

Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czestków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:56, 27 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mechaniczny i mechaniczny, a co z wizualką?? Jak się spieniężysz to dawaj aeograf a nie 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|