Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buniek92
Żóltodziób
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jamielnik/Lidzbark Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:23, 05 Lut 2010 Temat postu: Simson S77 by Buniek |
|
|
Cześć. Postanowiłem i Wam przedstawić moją maszynę.
Zacznę od tego co było na początku. Był to sobie zwykły Simek S51 B1-4, kupiony w maju 2008 za 1000zł (przepłaciłem niestety). Jako tako jeździł, ale ciężko odpalał, gdy był zimny, światła nie były rewelacyjne, brak działających kierunkowskazów, brak akumulatora, zerwany gwint na cylindrze... Różne historie mnie z nim spotykały, więc za pieniądze zarobione na budowie postanowiłem zrobić mu remont silnika, wtedy jeszcze niepełny (bez szlifu, jedynie nowe pierścienie). Kupiłem łożyska SKF, uszczelki grube, simmeringi, tarcze sprzęgła, docisk sprzęgła, kopnik, dźwignie zmiany biegów i jeszcze kilka innych rzeczy i słowa przeszły w czyn. Przy okazji przerobiłem trochę cylinder i zamówiłem spawany wydech u Garrego. Pod koniec wakacji jakoś skończyłem robić silnik, troszeczkę pojeździłem, może 15km zrobiłem i jakieś problemy z zapłonem miałem, trochę się zniechęciłem, różnie bywało. Więc postanowiłem znów postawić go i przy nim robić, tym razem generalny remont całego motoru.
Jakoś w październiku 2008 wciągnąłem Simsona na strych, gdzie go przez całą zimę robiłem. W warsztacie nie mam żadnego ogrzewania, więc wolałem robić go na strychu. Zacząłem od rozbierania, normalka. W miedzy-czasie zdarzyły się przewidziane i mniej przewidziane sytuacje, które niejako doprowadziły do obecnego stanu Simsona. Mówię np. o wypadku kolegi Krzyśka z innego forum, w którego wjechało Subaru. Jeździł Simsonem S53, gdy prokuratura zrobiła co musiała, mógł wziąć Simsona do siebie i sprzedać go na części. Jakoś z wyprzedzeniem zarezerwowałem u niego bak i przełączniki nowego typu Domino. Nie było to w jakiejś strasznie niskiej cenie, za bak dałem około 200zł, ale odkąd myślałem o tuningu Simsona chciałem mieć ten bak, a wiedziałem jak trudno jest on dostępny. W ferie 2009 zrobiłem 50/4 w cylindrze DDR (wydechowe 181*, przelotowe około 122*, dolotowe chyba około 150*), później kupiłem gaźnik 21mm podróbę Dellorto i wcześniej już miałem spawaka od Garrego - taki był mniej więcej mój set. Pod koniec marca lub w kwietniu zawiozłem blachy do lakierowania, chciałem lakierować na białą zwykłą perłę, ale gość mówił, że w mieszalni mają ładny lakierem białą perłę wpadającą pod słońce w niebieski. Skoro tak, no to niech będzie. Mniej więcej w tym samym czasie rama została wypiaskowana (po znajomości u sąsiada w pracy) i pomalowana proszkowo (w Toruniu). Trochę się wlokłem ze złożeniem Simsona, ale jakoś poszło i pod koniec lipca już jeździłem. Silnik przy kilku pierwszych odpaleniach nie pracował dobrze, ale trochę potestowałem, dobrałem odpowiednią dyszę główną, ustawiłem zapłon i śmigał dobrze. Efekt tego setu był taki, że przy zmianie biegu na dwójkę podrywało przednie koło z jezdni, jeśli była polna droga lub piasek na asfalcie to tylne koło traciło na chwilę przyczepność. Na chwilę obecną trochę inaczej zrobiłbym ten cylinder, ale było minęło. Trochę pojeździłem, lecz nie mogłem dojść do ładu ze światłami. Kombinowałem sporo, ale nic nie dawało efektu, aż w końcu przewinąłem cewkę świetlną i zamontowałem (na samo-robionym uchwycie) żarówkę H4 12V 60/55W. Światło było bardzo dobre. Tylną lampę podłączyłem do cewki ładowania 6V i podstawowe światła działały, to mi wtedy wystarczyło.
Simsonem w takiej konfiguracji przejeździłem może z 400km. Cylinder sprzedałem, gaźnik sprzedałem, wydech tak samo i skrzynia biegów też. Do sprzedania został jeszcze zapłon platynkowy z tą przewiniętą cewką (jeśli jacyś chętni proszę pisać).
Perspektywy na nadchodzący sezon są spore, dużo zmian zajdzie w silniku i w wyglądzie Simsona. Opiszę najpierw silnik po krótce. Cylinder z dospawanymi żebrami, głowica tak samo. Gaźnik Dellorto PHBL 24mm, wydech spawany z blachy nierdzewnej od Dudiego, zapłon Ducati Energia. Skrzynia biegów 5b, sprzęgło 5-tarczowe, łożyska FAG. Cylinder ma być pojemności 77cc na tłoku Malossi od skuterów z silnikiem P/G lub Minarelli (tłok mam, ale nie pamiętam od którego silnika pochodzi). Dokładnej konfiguracji okien cylindra jeszcze nie zdradzę, bo sam dokładnie nie wiem co będzie docelowo. Myślę, że 77/6/2/2 (), ale przemyślę jeszcze kilkakrotnie to.
Co do wyglądu teraz. Zakupione mam przednie zawieszenie od Suzuki RG80 wraz z półkami (teraz kombinuje z doborem łożysk by przy jak najmniejszych przeróbkach zamontować to w Simsonie), obydwa koła będą też od RG (przód tarcza), tylny wahacz będzie aluminiowy polerowany od Hondy MBX80, czyli centralny amortyzator. Siedzenie jednoosobowe z zadupkiem własnej produkcji, obszycie siedziska brązowe. Przedni błotnik tak jak cały przód - od RG. Tylny jeszcze nie wiem, albo znajdzie się coś ciekawego albo spróbuję sam wykonać. Co do przedniej lampy to miłe by były propozycję jaką mam zastosować. Może oryginał albo jakaś owiewka z porządną żarówką.
To by było na tyle mojego długiego wypracowania. ;p
Teraz może kilka linków do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych] - po przywiezieniu do mnie
[link widoczny dla zalogowanych] - początek remontu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - zamówienie od Kniazia
[link widoczny dla zalogowanych] - jakieś przymiarki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - wypolerowane i zaplecione na nowych szprychach koła
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - wstępnie po złożeniu tak się prezentował
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - złota keta
[link widoczny dla zalogowanych] ;]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - umyty i nawoskowany na zime
[link widoczny dla zalogowanych] - zawiecha od RG80
Jeśli kogoś interesuje, to podaję adres do mojego bikepics, tam jest sporo więcej różnych zdjęć. [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Braian
Doświadczony
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:56, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Przeczytałem to twoje wypracowanie i muszę powiedzieć że co rok jakieś niespodzianki szykujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darko255
Rozgadany
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:33, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Musze ci powiedzieć ze myliłem sie co do ciebie i sory za to co tam powiedziałem , przeczytałem to wypracowanie i musze przyznać ze znasz sie na zeczy mam identyczną myjke he 5/5
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darko255 dnia Sob 9:41, 06 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudi
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:01, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Simek oczywiście bardzo mi się podoba.. i ciekawy jestem jak to będzie wyglądało z zawieszeniem z RG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafix149
Znawca
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czestków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:52, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Darko255 napisał: | Musze ci powiedzieć ze myliłem sie co do ciebie i sory za to co tam powiedziałem , przeczytałem to wypracowanie i musze przyznać ze znasz sie na zeczy mam identyczną myjke he 5/5 |
Pozwolisz, że się dołącze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buniek92
Żóltodziób
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jamielnik/Lidzbark Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:00, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Spoko, nie gniewam się. ;p
Do zawieszenia niewiele już brak, myślę, że we wtorek-środe przyjdą półki od Simsona S50. Wtedy będzie trzeba kupić tylko koło z osią, dotoczyć dystanse i kupić układ hamulcowy cały. Będę sam zarabiał niedlugo to zrobię remont tego zawieszenia i golenie pomaluje na złoto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darko255
Rozgadany
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:38, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ja pierdziele , mogłbys powiedziec ile juz na ten cały remont i tuning kasy wydałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudi
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:50, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hehe Buniek wydarł zawiecho od RG za 30 zł ;D;D prze gość dla mnie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darko255
Rozgadany
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:35, 06 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
30 za takie zawieszenie ja pierdziele jak tanio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal_b17
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:19, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Buniek szacunek ogólny
Powiedz mi na jaką moc przewidujesz sima ? Chociaz tak orientacyjnie ? Projekt szykuje sie wrecz kosmiczny...na prawde szacunek chłopie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
buniek92
Żóltodziób
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jamielnik/Lidzbark Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:57, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kasy dokladnie nie liczyłem, ale 1.5-2 tys. już weszło plus tyle co on kosztował czyli 1 tyś.
No z zawiechą mi się udało, przyznam.
Moc... Hm, myślę, że osiagnę około 13KM, ale to takie przewidywanie jest. Najlepiej na hamowanie jechać i sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudi
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorlice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:00, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
haha 13 km ja pier**** to będzie ładna moc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal_b17
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:52, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie objedziesz moją ETZ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michal_b17 dnia Nie 13:59, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
buniek92
Żóltodziób
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jamielnik/Lidzbark Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:54, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A co... :F
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michal_b17
Administrator
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybaki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:02, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ostrzegam Nie poddam sie bez walki oj nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|