Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Poradnik Częsc 1 Czyszczenie gaźnika Jikov
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna -> Jawa 50
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:12, 27 Lis 2009    Temat postu: Poradnik Częsc 1 Czyszczenie gaźnika Jikov

Gażnik jest najważniejszą częścią silnika bez niego nasz motor nie pojedzie gdyż on odpowiednio podaje paliwo do cylindra a żeby nasz motor dobrze chodził musimy go odpowiednio wyregulować .
Po pierwsze żeby przystąpić do regulacji należy go odpowiednio wyczyścić. Dlatego chciałbym przedstawić wam pierwszą część mojego pradnika:

Czyszczenie:
W tym celu przed odkręceniem gażnika przygotowujemy sobie miejsce pracy , na stole rozkładamy jakąś czystą szmate , pojemnik w którym zmiesci sie gaźnik do niego nalewamy benzyny nie za dużo wiadomo coraz droższa benzyna i mniejszy pojemnik w który nalewamy troszeczke benzyny.. Po tych czynnościach możemy przystąpić do czyszczenia . Bierzemy czysty pendzelek i pojemnik w którym mamy benzyne czyścimy zwierzchu gaźnik i po tej operacji możemy przystąpić do odkrecania odkładamy pojemnik z benzyną na bok , odkrecamy wężyk ( przed tym upewnić sie że jest zakrecone paliwo) , ściągamy filtr , odkrecamy przepustnice i po tych czynnosciach możemy przystąpić do odkrecania gaznika ( dwie srubki przy krućcu) , gdy już to zrobimy kładziemy nasz gaźnik na przygotowane wcześniej miejsce pracy..

Gdy to zrobimy przygotowujemy śrubokręt płaski i klucz bodajże 10 . Pierwsze co musimy zrobić to odkrecamy nakrywke od komory pływakowej (tam gdzie wężyk idzie) aha i proszę wyjmować tą nakrywke delikatnie tak jak jest przykręcona gdyż jest tam igiełka która może nam wypaść gdy ją wyjmiemy cały czas delikatnie wkładamy ją do mniejszego pojemnika z benz. po tej czynności wyciągamy pływak wlewamy paliwo które tam jest do baku i przystepujemy do odkrecania dysz te dwie miedziane śrubki po lewej stronie (tam gdzie jest nr 16 na obrazku) kiedy je odkrecimy wkładamy je do małego pojemnika z benz potem odkrecamy śrubke od biegu jałowego (pomiedzy dyszami ze sprezynką) po tych czynnościach należy wypłukać gaźnik w dużym pojemniku( oczywiscie jezeli jest czysta benzyna załuzmy ze jest) płukamy go i potych czynnosciach przedmuchujemy w nim wszystkie kanały sprezonym powietrzem aha i jezeli w komorze pływakowej jest brud odkrecamy tą igłe co trzyma pływak ( nr chyba 28 prz 29 na obrazku) i zeskrobujemy delikatnie ten brud , po czym płukamy i możemy go przdmuchiwać sprezonym powietrzem.tak wyczyszczony gażnik odkładamy na szmacie z boku .
Teraz bierzemy nakrywke do reki i wyciągamy ośkę pływaka(nr 24) po czym możemy tez zdjac blaszke ( to co trzyma oska) i wkładamy te czesci do małego pojemnika z benz. po czym odkrecamy zaworek iglicowy(nr26) i go przedmuchujemy , po czym bierzemy nakrywke myjemy ja i przedmuchujemy . Możemy takze wyczyscic przepustnice ale nie jest to konieczne. p tych operacjach przedmuchujemy sprezonym powietrzem dysze ( tylko pamietać nie wolno do tych małych otworków pchać igieł gdyż nasz motor bedzie wiecej palił . Potem czyscimy srobke od biegu jałowego i koniec czyszczenia . Po tych czynnosciach możemy przystąpić do składania ( tak jak rozłozylismy tak złozymy) jezeli mamy złozony gażnik wkrecamy go do silnika zakładamy filtr , przepustnice , wezyk i sie cieszymy z wyczyszczonego gaznika.






Dobrze że to napisałeś bo napewno dużo osób będzie miało z tym problemy :)Dlatego Przyklejam /kudi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:18, 07 Sty 2010    Temat postu:

Super artykuł . Sam pisałeś ? Very Happy Przyda sie przyda bo jak wszyscy wiem Jikov jest popier***ony jak lato z radiem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:56, 23 Sty 2010    Temat postu:

Tak sam to napisałem Michał .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:29, 02 Lut 2010    Temat postu:

Darko , tak z czystej ciekawości spytam, jak masz ustawioną tą blaszkę od poziomu paliwa (na prosto czy wygiętą delikatnie w którąś stronę) bo mnie już krew zalewa z tym paliwem, raz za mało a raz za dużo, jest na to jakiś sposób czy trzeba kombinować?? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:49, 02 Lut 2010    Temat postu:

Przeważnie ona jest praktycznie w poziomie i odgina sie samą końcówke lekko w góre...przynajmniej ja tak mam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:15, 02 Lut 2010    Temat postu:

Dzięki za odp. Very Happy

a kapie ci czasem przez te dziurkę, tzn przez odpływ jak zostawisz na otwartym kraniku ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafix149 dnia Wto 18:17, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:10, 02 Lut 2010    Temat postu:

No jasne że kapie Smile Od tego ona jest...jak motorek był nowy to pewnie nie kapało ale po tylu latach ma prawo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:49, 03 Lut 2010    Temat postu:

Jak to ma prawo. Pytam się, bo u mnie czasem właśnie kapie ale w simsonach przecież też coś takiego jest i tam jeszcze ani razu nie było wycieku...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:45, 03 Lut 2010    Temat postu:

Nie oszukujmy sie...simsony to nowsza i lepsza technologia niz jawka i tam po prostu jest to bardziej dopracowane. A jawka to jawka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:11, 04 Lut 2010    Temat postu:

Niestety ale to prawda, powiem ci nawet, że kumpel kupił nowy gaźnik i jest to samo ;/. Może gdyby były dostępne nowe ale czeskie części to by takich problemów nie było Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal_b17
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybaki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:28, 04 Lut 2010    Temat postu:

No niestety.....dobrym wyjściem podobno jest zmienić gaźnik na np simsonowski tylko trzeba dorobić króciec...ja tam tego nie próbowałem to nie napisze jak to działa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:00, 04 Lut 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:30, 04 Lut 2010    Temat postu:

tą blaszkę regulujesz tak jak tam napisałem czyli tą koncuweczką ustawiasz tak zeby jak tam masz iglice (ta dziurka ) widac było paliwo

ORT / kudi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafix149
Znawca
Znawca



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czestków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:36, 04 Lut 2010    Temat postu:

Thx Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Darko255
Rozgadany
Rozgadany



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Runowo (pomorskie okolice Słupska)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:01, 04 Lut 2010    Temat postu:

nie ma sprawy Simsonex polecam sie na przyszlosc jakby co to wal napewno cos wymysle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o dwóch kółkach. Strona Główna -> Jawa 50 Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1